Honlapunk azért használ Cookiekat, hogy fokozza az Ön által használt élményt. Honlapunk használatának folytatásával Ön hozzájárul a Cookie-k használatához.

Niche márkák, amiket ismerned kell

Niche márkák, amiket ismerned kell

Hiánypótló listával készültünk, mert a niche márkáknak nem szenteltünk még elég posztot a VIP Parfüm blogban. A legnépszerűbb niche illatokról már előzőleg megemlékeztünk és a niche parfümökkel kapcsolatos fogalmakat is átbeszéltük, de most itt az ideje, hogy azokkal a kifejezetten niche illatokat forgalmazó márkákkal foglalkozzunk, akik évtizedek óta meghatározzák a parfüm trendeket. Így ebben a cikkünkben sorra vesszük azokat a niche márkákat amiket ha szeretnéd nem is, de mindenképp ismerned kell ha parfümrajongónak tekinted magadat! 

 

Bizonyára már nagyon sokan hallottatok az Amouage márkáról, amelyről, mi is megemlékeztünk az Amouage parfüm - Luxus ajándék minden alkalomra cikkünkben, vagy a Creed-ről, melyről a Creed, a niche parfümök királya cikkünkben írtunk, és annak leghíresebb termékéről is próbáltuk megfejteni, hogy miért az Aventus a Creed legsikeresebb illata. De természetesen külön blogposztot szenteltünk annak is, hogy mitől olyan népszerű a Baccarat Rouge 540 illat

Ebben a cikkben azokról a niche márkákról szeretnénk megemlékezni, amikről mélységeiben még nem esett szó, de nagyon is fontosak és előkelő helyen szerepelnek a parfümös ranglistákon.

 

Xerjoff

A Xerjoffot 2007-ben, Torinóban Sergio Momo és Dominique Salvo alapította meg  az 1888-ban alapított Casamorati mintájára azzal a céllal, hogy a legfényűzőbb nyersanyagokat ötvözze a legexkluzívabb életstílust képviselő luxusparfümökben. Fontos volt számunkra a kortárs művészi érzékenység kifejezése és a modern világ legkiválóbb, legegyedibb illatainak gyűjteményének létrehozása. A Xerjoff Group parfümjeit az olasz stílus, hagyomány és innováció ritka keveréke jellemzi.

A Xerjoff személyre szabott projekteket is végez magánügyfelek, köztük közel-keleti és európai királyi családok, valamint más stratégiai partnerek számára. Olyan páratlan illatok kötődnek a márkához mint a méltán híres:

 

Mancera

Pierre Montale (bizony, nem csak a Montele márkának, de a Mancerának is Pierre Montale az alapítója) az 2008-ban Párizsban megalapította a Mancera-házat, 2017-ben pedig lánya, Amélie lett a Mancera illatok művészeti igazgatója, hogy előremozdítsa ezt a többgenerációs projektet.

Pierre, aki a Távol-Kelet megrögzött utazója, olyan ősi tudással vértezte fel magát, amelyet a parfümmesterek műhelyeiknek legsötétebb zugaiban adtak át neki. Amélie pedig fotós és képzőművész, szenvedélyes art deco rajongó és illatok szerelmese. Kettejük tudása és belső világa inspirálta a dizájn egyesülését a parfümművészettel. Időtálló tisztaság, inspiráló geometriák, nyugat és kelet találkozása, minden érzékre ható letámadás. 

Ezt a francia perfekcionizmust képviselik a Mancera niche illatai. Nálunk megtalálhatjátok például: 

 

Ajmal

Farmerből Parfümőr. Ez Late Haji Ajmal Ali fantasztikus története röviden, tömören. Rizsfarmer családban nőtt fel Indiában, de már korán felfedezte, hogy a mezőgazdaság nem egy jövedelmező szakma. Végül az agarfa termesztése mellett döntött és ezzel lefektette az Ajmal alapjait. 1951-ben Mumbai-ba költözött, megnyitotta első boltját és ahogy mondani szokták, a többi már történelem. 

Az Ajmal célja nem kizárólag parfümök, hanem emlékek “gyártása”. Művészet és tudomány ötvözete több mint 300 illatba tömörítve. A mi kedvenceink ezek közül:

 

Nishane

A Nishane az első és egyetlen isztambuli székhelyű niche parfümmárka, amelynek kivételes művészi látásmódjára világszerte csodájára járnak. Ez a különleges megjelenés mellett, az illatalkotások egyediségének köszönhető. A Nishane márkát a hagyományok, a modern látásmód és Isztambul kozmopolita szerkezete ihlette, amely civilizációk olvasztótégelye. Minden egyes illat egy érzés, vagy hangulat megtestesülése és egy olyan történetet mesél el, amelyre biztosan emlékezni fogunk. Maga a nishane szó jelentése jel, szimbólum és annak az értékadója, hogy mennyire becsüljük magunkat és a szeretteinket, akiket körülölel egy-egy niche alkotásuk.

A Nishane márka szofisztikált, elegáns, már-már ikonikus, az önbecsülés szimbóluma. Amelyik illatokat pedig mindenképp érdemes kipróbálnod:

 

Kilian

A Kilian Paris parfümmárkát Kilian Hennessy alapította 15 évvel ezelőtt, amit az éjszakai élet, az extravagancia és elegancia megörökítésének vágya hívott életre. Nem csoda, ha a Hennessy név ismerősen cseng, ugyanis Kilian nemes likőreiről ismert neves francia dinnasztia sarja. Így nem csoda, hogy benne is átöröklődött a fényűzésre, a luxusra, a kivételezésre és a szabályok megszegésére való törekvés. Kilian Hennessy abban hisz, hogy a parfüm nem csupán a csábítás eszköze, de szimbólikus páncél, amely megvéd minket a külvilágtól, és hitvallása, hogy az igazi luxus örökké tart.

Ha a te mottód is megegyezik a Kilian márkáéval, azaz, hogy ne légy szégyenlős, akkor válogass a következő illatok közül: 

 

Mi legyen a következő?

Természetesen a fentieknél sokkal több niche márka van, aminek érdemes követni a tevékenyéségét és sokak kedvence kerül ki a polcaikról, de szerintünk ezek a parfümgyártók azok, akik szinte kivétel nélkül, minden alkalommal különlegeset és maradandót alkotnak. Neked más a véleményed? Oszd meg velünk! Küldj nekünk üzenetet emailben, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot közösségi média oldali felületeinken!

 

Az oldal tetejére