Luxus, titkok és az a bizonyos gyilkosság - GUCCI márkatörténet

Hogyan lett egy kis eldugott műhelyből mára a világ egyik legismertebb és legkeresettebb luxusmárkája? Mi áll a sikerek mögött, ami létrehozta a Gucci birodalmat, amelynek termékeit olyan ikonikus hírességek is előszeretettel viselték, mint Grace Kelly vagy Audrey Hepburn? És vajon miféle sötét családi titkokat rejt a vállalkozás? A mai cikkünkben ennek jártunk utána, izgalmas lesz!
Guccio Gucci 1921-ben Firenzében nyitotta meg az első üzletét, ahol elsősorban bőrből készült termékeket és lószerszámokat árult. Már ekkor is hangsúlyt tett a minőségre, és tudta, hogy Olaszországban ha a divatos külső minőséggel párosult, akkor gyakorlatilag bármennyi pénzt elkérhet a termékeiért. Az üzlet egyre sikeresebb lett, és szép lassan a lószerszámok helyét kezdték átvenni az övek, táskák, bőröndök, cipők, melyeket nagy előszeretettel vásároltak a helyi lakosok mellett a turisták is. Innen ered egyébként a híres zabla és kengyel motívum is.
A kis műhelyből családi vállalkozás lett, a Gucci márka pedig elkezdte meghódítani a divatvilágot. A fiai tanácsára Guccio elkezdte a saját monogramját a termékekre nyomatni, ami zseniális húzásnak bizonyult, ugyanis ezáltal még jobban lelkesedtek a már amúgy is népszerű termékekért az emberek. 1947-ben mutatták be az első Bamboo Baget, ami óriási sikert aratott a sztárvilágban, és a mai napig az egyik legközkedveltebb darab. Ebben az évben már divatvilág metropoliszaiban is megnyílnak az első Gucci üzletek, innentől kezdve pedig már nincs megállás a világhírnév felé, meghódították Amerikát, Európát, és a Távol-Keletet is, olyan filmcsillagok is előszeretettel hordják a márka ikonikus darabkait, mint Audrey Hepburn, Grace Kelly, Jackie Kenedy, vagy Sophia Loren.
Valamivel később, 1976-tól már parfümökkel is kiegészítik a táska és ruha kollekciójukat. Legelső illatuk pedig nem más, mint az ikonikus Gucci Pour Homme, amit ezután sok másik illat is követett.
Az édesapja, Guccio Gucci halála után négy fia vette át a cég vezetését. Azonban a második és a harmadik generáció közötti folyamatos rivalizálás nem lett jót a márka arculatának. Végül Gucció egyik unokája, Maurizio elhatározta, hogy a kifutókat is meg akarja hódítani, amit végül Tom Ford közreműködésével sikerült is megvalósítani, így 1993-tól már Gucci ruhákban tündököltek a modellek a kifutókon.
Azonban a tündöklésre sötét árnyat vetett Maurizio Gucci 1995-ös meggyilkolása. Nem sokkal később kiderült, hogy volt feleségét vádolják a Gucci örökös megöléséért. Végül be is bizonyosodott a hír, és 29 év fegyházbüntetésre ítélték Patrizia Reggiani, ahonnan 16 év után szabadulhatott. Állítólag nem bírta elviselni, hogy Maurizio kihagyja a luxusmárka ügyeinek az egyengetéséből, és addig-addig nyüstölte a férfit, míg az inkább elhagyta. Később viszont romantikus kapcsolatba gabalyodott egy másik nővel, amit már Reggiani nem akart tétlenül nézni, féltve ezzel a lányai örökségét, és pozícióját a divatvilágban, így hát inkább felfogadott egy bérgyilkost, aki 4 jól irányzott lövéssel a másvilágra küldte Guccit. A dolog pikantériája, hogy a ex-nej a szabadulása után busás, közel évi 1 millió eurós évjáradékot kaszált, amit ráadásul a börtönben eltöltött éveire visszamenőleg is megkapott. Mindig is úgy vélte, hogy ő az igazi Gucci, nem pedig az, akihez anno hozzáment.
A divatház új tulajdonosai Tom Forddal az élen anno minden követ megmozgattak azért, hogy ne folyanak bele a botrányba és bár a bírósági ítéletet sem kommentálták, azért csendben minden Gucci-üzlet kirakatába elhelyeztek egy bilincset, megemlékezve a történtekről. Azóta már a vállalkozás igazgatótanácsában egy Gucci sem található.
Napjainkban is töretlen a márka hírneve, egyfajta megtestesítője a luxusnak, a hírnévnek, és a mérhetetlen gazdagságnak.
Ez is érdekelhet:
10+1 ÉRDEKESSÉG COCO CHANEL-RŐL
HUGO BOSS TÖRTÉNETE: AZ SS SZABÓJA
Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről!