Illattervezés és ötletelés
A folyamat kezdetén az illatmester vagy a parfümtervező ötletek és inspirációk után kutat. Ez lehet egy koncepció, egy érzés vagy egy emlék, amit az illattal kívánnak kifejezni. Ha megvan az illat témája, akkor utána a tervezők részletes illatjegyeket és kompozíciókat alakítanak ki a fejillatok, szívillatok és alapillatok szintjén.
Alapanyagok beszerzése
Az illatok készítéséhez különféle alapanyagokra van szükség, például illóolajokra, illatanyagokra és hordozóolajokra. Ezeket alapvetően növényekből, virágokból, gyümölcsökből, faanyagokból vagy akár állati forrásokból nyerik. A beszerzés globális méreteket is ölthet, mivel az egyedi illatokhoz gyakran, a világ különböző pontjain található, különleges összetevőkre van szükség.
Illatkompozíció kialakítása
Az illatmesterek az alapanyagokat gondosan keverik és kombinálják, hogy létrehozzák a kívánt illatkaraktert. Ebben a folyamatban az illatjegyeket különféle arányokban és kombinációkban alkalmazzák, és az illatok fejlődését a fej-, szív- és alapillatok hierarchiájában tervezik.
Üvegezés tervezése
Nincs két egyforma parfümös üveg. A parfümök üvegezésének tervezése és designja része az illatélmény összképének, így különös gondot fordítanak rá. A parfümházak gondosan alakítják ki az üvegezést úgy, hogy az nem csupán maga a márka, a brand, de az adott parfüm arculatához és stílusához is illeszkedjen.
Gyártás és összeállítás
Miután elkészült az illatkompozíció és kialakították az üvegezést, a gyártás során az alapanyagokat összekeverik, megszűrik, majd az így kapott parfümkeveréket steril üvegekbe töltik. Ez egy precíz és maximális fokú higiéniát igénylő folyamat, mivel nagyon fontos, hogy az illatok különleges tulajdonságait, érintetlenségét meg kell őrizni.
Dobozolás és csomagolás
A parfümök gyakran különleges csomagolásban érkeznek a vásárlókhoz. A dobozok és csomagolások tervezése szintén fontos a márka és a parfüm stílusának kifejezésében. A dobozokat nagy körültekintéssel tervezik és gyártják, és az illatot tartalmazó flakonokat biztonságosan rögzítik bennük. Maga a brand igényességét tükrözi minél díszesebb, biztonságosabb a parfüm csomagolása. Ezért is van az, hogy gyakran szinte az az érzésünk, hogy a parfümházak versenyeznek egy-egy kreatív megoldással az illatok dobozolása során. Elvégre ez az első dolog, amivel az ember találkozik egy illat választása során. A külső megfog, a belső megtart. ;)
Ha a csomagolás is megtörtént, a kész parfümök készen állnak, hogy értékesítsék őket a vásárlók számára, például itt a VIP Parfümnél is.
A csomagolások és üvegezések nem csupán a külcsín miatt fontosak, de rendkívül értékes információkat tartalmaznak. Ezeknek az információknak a segítségével meggyőződhetünk a parfümök eredetiségéről, lejárati dátumáról, a legfőbb összetevőkről - amelyeknek irritáló hatása lehet - vagy akár arról, hogy mennyire lett fenntartható módon gyártva a kedvenc illatunk.
A parfümkészítés egyedi és precíz folyamat, amely művészi kreativitást és tudományos szaktudást is igényel annak érdekében, hogy létrejöhessenek olyan ikonikus illatok, amelyek a világon széles körben elismerést szereznek. Belőled melyik parfüm váltja ki a legnagyobb elismerést? Írd meg nekünk! :)