Tehát bátran kijelenthetjük, hogy ez egy intuitív szakma, amelyre születni kell, ezt nem lehet kitanulni, csak tökélyre fejleszteni. Egy parfümőr képes arra, hogy ránézésre megmondja, hogy melyik illatért mentél be a boltba, és arra is pontosan emlékszik, hogy 15 évvel ezelőtt milyen illatok keringtek a levegőben, miközben a teraszán itta a kávéját. Akár 300 illatot is fel tud ismerni egyetlen szippantásból, sőt ki is tudja keverni azt, amit megszagolt. A parfümőrök képesek érzéseket, történéseket megeleveníteni az illatvilágban, képesek megalkotni a háborúnak, a bánatnak, vagy a születésnek az illatát, és körül is tudják írni azokat.
Azonban nem elég a tehetség, aki szeretne elhelyezkedni ebben a szakmában a kiváló képességei mellett kizárólag külföldön tud továbbtanulni, évi több millió forintos tandíj fejében, ráadásul az ilyen helyek elég zártak, ezért rendkívül nehéz bekerülni. Magyarországon összesen két ember van, aki el tudott ebben a szakmában helyezkedni, Zolyómi Zsolt, illetve Minya Viktória, akiket nemzetközi szinten is elismer és megbecsül a szakma.
Így lett a kislányból, aki szívesen bújik anya magassarkújába és fújja magára anya összes parfümjét, a világ egyik legkeresettebb parfümőre. A divat és az illatok fővárosában, Párizsban, magyarként. A férfiak uralta parfümiparban, nőként. Első parfümjével világraszólót alkotott. Minya Viktória története következik.
Minya Viktória 15 évesen járt először Párizsban, aztán azonnal elkezdett gondolkozni azon, hogyan térhetne vissza. Színpadi munkáról álmodott, de szüleivel közgazdász diplomában kötöttek kompromisszumot. Így viszont nyitva állt Viktória előtt az Erasmus program, és hamar visszatérhetett áhított Párizsába.
A parfümöt mégis itthon fedezte fel. Egy karácsonyi szünetben felütött egy parfüm enciklopédiát. Egy pillanat alatt beszippantotta a különös világ, amelyben azonnal otthon érezte magát. Képzés után kutatva talált rá a Grasse-i Parfümőr Akadémiára, a maga évi 13 ezer eurós tandíjával.
Jól jött hát a közgazdász diploma. Viktória HR-es lett egy nagy multinál. Spórolt és dolgozott, és dolgozott meg spórolt. Viszont 27 évesen, mikor megkínálták a HR igazgatói poszttal, nemet mondott és befizetett a Parfümőr Akadémiára.
A parfümöket amatőrként is meglehetősen jól ismerő lányt megdöbbentette a parfümipar nyersanyagainak intenzív hatása. A virágokból, fákból, gyógyfüvekből nyert illóolajok erős koncentrátumai nagyon intenzíven befolyásolják az ember hangulatát, érzéseit. Egy interjúban azt mesélte, hogy a képzés első heteiben annyira intenzív érzelmi reakciókat váltottak ki belőle és csoporttársaiból a koncentrátumok, hogy a nap végére már csak nevetni tudtak.
Viktória 2009-ben végzett Grasse-ban, és beállt nagy házakhoz parfümőrnek. Megrendelésre tervezett illatokat. A megrendelő ilyenkor megadja, hogy milyen korosztálynak terveztet illatot, férfiaknak vagy nőknek szánja, meghatározza a hangulatot és megszabja, mi legyen biztosan az illat összetevői közt, és mi ne szerepeljen semmiképp. A maximum árat is kikötik ilyenkor, persze kilónként. (Csak érdekességképpen: a Hedonist legérdekesebb, női parfümben szokatlan alapanyaga, a rumkivonat kilónkénti ára kb. hatmillió forint. Az írisz még ennél is drágább, de nem is csoda: a virág három évesen aratható, majd kiszárítják a gyökerét és további három évig érlelik, pihentetik.)
A saját márka felé tett hatalmas lépés a cégalapítás volt. Úgy történt, hogy Viktóriát felkereste egy amerikai ékszerész, aki saját magának terveztetett parfümöt. Ez volt az első Viktoria Minya illat. És ez volt az, amelyet elsőként számlázott ki, már a saját cégéből. Ekkor már formálódott saját debütáló illata, két éven át.
A Hedonist végül igazán érzéki illat lett. Viktória azt mesélte, hogy még a tesztelési fázisban barátnőinek adott a parfümből, akik arról számoltak be, hogy az illat számukra érdekes és finom volt, de férjeik számára kifejezetten szexi és izgalmas. Parfümmel is rendbe lehet hozni egy házasságot? Igen, állítja a Hedonist kreátora.
Az alapillatot hamarosan követte a rózsás és íriszes kiadás is, majd a szedres, legutóbb pedig az Eau De Hongrie. Viktoria bármibe fog, azonnal sikeres lesz. Az első három illatból folyamatos utángyártások készülnek, az utóbbi kettőt szinte azonnal elkapkodták a parfüm rajongói, a ház ma csak előrendelést vesz fel rájuk. Ha kíváncsi vagy parfüm kínálatunkra, akkor kattints a linkre!